Czy https będzie miało wpływ na pozycje w Google?

Czy https będzie miało wpływ na pozycje w Google?

Na ostatniej konferencji  Google I/O 2014, która odbyła się 25 i 26 czerwca w San Francisco, Ilya Grigorik oraz Pierre Far przez ponad 45 minut omawiali planowane zmiany, jakimi są wzrost bezpieczeństwa wyszukiwanych danych - HTTPS Everywhere. Już 6 sierpnia została ogłoszona decyzja, zatwierdzone zostały zmiany w algorytmie wyszukiwarki (nazwa robocza - HTTPS everywhere), polegające na faworyzowaniu witryn posiadających protokół HTTPS.

Innymi słowy, Google zależy na tym, by właściciele serwisów internetowych dbali o bezpieczeństwo swoich użytkowników, odpowiedzialnie podchodzili do przesyłanych i udostępnianych poufnych danych. Ponadto protokół HTTPS będzie jednym z czynników, które wpłyną na pozycję w wyszukiwarce Google. Pytanie, które nasuwa się w tym momencie, brzmi - czy polskie strony są na to przygotowane?

Nieco ponad trzy miesiące temu opisywaliśmy działanie certyfikatu SSL na przykładzie protokołu HTTPS. Dziś możemy już powiedzieć o wiele więcej, szykują się znaczne zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google, co za tym idzie - będzie to miało spory wpływ na pozycjonowanie stron zawierających certyfikat SSL.

Do tej pory HTTPS dotyczyło tylko 1% wszystkich zapytań i miało minimalny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. W tej chwili ma to się gruntownie zmienić. Google chce zadbać o bezpieczeństwo danych, być może również samodzielnie sprzedawać certyfikaty. Warto zastanowić się nad wdrożeniem certyfikatu, w szczególności wówczas, kiedy prowadzimy sklep internetowy lub inny portal zawierający dane użytkowników.

Jak wygląda wprowadzenie takiej zmiany, zastosowanie protokołu HTTPS?

W pierwszej kolejności należy zakupić certyfikat SSL, którego koszt oscyluje w granicy kilkudziesięciu - kilkuset złotych rocznie. Następnie stary protokół (http) przekierować na nowy (https). W innym wypadku - podczas używania dwóch protokołów - Google może uznać treści na stronie za kopiowane (tzw. duplicate content). Należy również zwracać uwagę, aby certyfikaty zawsze były aktualne.

Powyższą zmianę można określić, jako rewolucyjną. Nie ma jednak możliwości, by przejść obok niej obojętnie. To Google wyznacza standardy, szczególnie jeśli mówimy o pozycji w wyszukiwarce.

Jeżeli chciałbyś wdrożyć powyższe wytyczne i otrzymać wsparcie w tym zakresie, zgłoś się do nas, doradzimy co należy zrobić.

Tagi:

Liczba wyświetleń: 1237

Podobne artykuły

Komentarze

« powrót