Graph Search - trzeci filar Facebooka uruchomiony!

 Graph Search - trzeci filar Facebooka uruchomiony!

Zdaniem wielu polskich specjalistów ds. social media Graph Search (w wolnym tłumaczeniu socjogram) zwiastuje nadejście nowej ery w rozwoju Internetu. Czy tak zwany „trzeci filar” Facebooka (pozostałe dwa stanowią strumień wiadomości i oś czasu) rzeczywiście zapowiada rewolucję? Czy pomysł ten spotka się z zainteresowaniem użytkowników mediów społecznościowych? Co dzięki niemu zyskamy?

Czytając doniesienia o Graph Search aż trudno uwierzyć, że mowa po prostu o mechanizmie wyszukiwania. Co prawda jest to pomysł innowacyjny jak na obecne standardy, ale z drugiej strony całkiem przewidywalny etap rozwoju Facebooka. Zadaniem Graph Search jest usprawnienie poruszania się w tym najpopularniejszym obecnie portalu społecznościowym oraz pomoc w odkryciu nowych informacji dotyczących naszych znajomych. I tak nowa wyszukiwarka pozwala nam na wyszukiwania znajomych, odkrywanie informacji, zdjęć, miejsc a nawet posiłków, które w jakimś stopniu związane są z naszą siecią społeczną.

Czy Graph Search jest rzeczywiście potrzebny?

Pomysł na stworzenie Facebookowego socjogramu jest co prawda ciekawy ale czy rzeczywiście użyteczny? Graph Serach ma mieć wiele zastosowań. Dzięki niemu będziemy mogli np. wyszukać wszystkie osoby w danym mieście, które lubią konkretną aktywność. W ten sposób możemy bezpośrednio z poziomu komputera dowiedzieć się więcej o naszym najbliższym otoczeniu, poznać ludzi, z którymi spotykamy się na co dzień albo mamy szansę się spotkać. Łatwiej będzie nam również trafić do popularnej w danej grupie restauracji czy też polecanego lekarza. Tak naprawdę zatem Graph Search to kolejny krok w kierunku upowszechnienia i umocnienia wirtualnych więzi społecznych.

A co z domeną?

Już teraz Facebook zarejestrował kilka domen, pod którymi może zostać umieszczona wyszukiwarka Graph Search. Wśród nich znajdziemy m.in. FacebookGraphSearch.com czy FacebookGraphSearch.net. Nie znajdziemy natomiast tej najbardziej intuicyjnej - GraphSearch.com. Dlaczego? Otóż ta domena od 2001 roku jest już w posiadaniu firmy Visicom Media. Domena jest na razie zaparkowana na Sedo. Zastanawiające jest to czy Facebook będzie chciał ją przejąć? Znane są nam już bardziej kontrowersyjne przypadki sporów o domenę, w przypadku których zapadły wyroki korzystne dla strony skarżącej. Z resztą sam Facebook może się również pochwalić dość obszerną historią domenowych walk. Czy domena GraphSearch.com jest dla niego na tyle atrakcyjna, aby stoczyć o nią kolejny bój? Zapewne o tym przekonamy się wkrótce.

Kategorie:

Tagi:

Liczba wyświetleń: 726

Podobne artykuły

Komentarze

« powrót