Instagram rusza z reklamami!

Instagram rusza z reklamami!

Odkąd Instagram został przejęty przez Facebooka, tylko kwestią czasu było, kiedy na portal zostaną wprowadzone reklamy. Spekulacje na ten temat pojawiały się już wielokrotnie, a kwestią pozostawało nie „czy”, lecz „kiedy” to się stanie. Niedawno liczba użytkowników przekroczyła 150 milionów i podjęto decyzję, że serwis powinien sam na siebie zarabiać. Oferta marketingowa jest dostępna w Polsce i 29 innych krajach. Nowy kierunek ma być szansą na rozwój foto-portalu.

Nawet bez tej funkcjonalności Instagram był chętnie wykorzystywany przez marki w celu komunikacji z użytkownikami. Teraz marketingowcy dostaną narzędzie, które zwiększy możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Co najważniejsze, treści te mają być przyjazne dla użytkowników, nieinwazyjne i niewpływające na wygląd strony. Nie będzie wyskakujących banerów i okienek. Reklamy będą targetowane, a do określania grupy odbiorców posłużą dane pochodzące z narzędzi analitycznych serwisu i Facebookowych profili. Elementy sponsorowane mają być wyraźnie oznaczone i wyświetlane w formie zdjęć lub 30-sekundowych filmów wideo.

Chociaż zmiana została udostępniona niedawno, to już znajdują się chętne marki do tego rodzaju promocji. Pierwszą kampanię na Instagramie uruchomił Mc'Donalds, pod hasłem „Mam smaka na Maka”. Wygląda to całkiem nieźle i jeśli wszystkie reklamy będą tworzone w taki sposób, to jest szansa, że użytkownicy Instagrama na tym nie ucierpią, a sam serwis zyska niebagatelną szansę na rozwój.

Kategorie:

Tagi:

Liczba wyświetleń: 922

Autor

Jerzy A.
Social Media Copywriter
Twórca contentu do serwisów www oraz social media, bloger, dziennikarz obywatelski, pisarz, ratownik medyczny (szkoli z pierwszej pomocy). Zawodowy obserwator świata, niestrudzony odkrywca nowych słów i górskich szlaków.

Podobne artykuły

Komentarze

« powrót