Kolejny update Google - strony przejściowe „doorway pages” zagrożone!

Kolejny update Google - strony przejściowe „doorway pages” zagrożone!

Korporacja Google ostro wzięła się za aktualizowanie algorytmów wyszukiwania. Dopiero co dowiedzieliśmy się o konieczności dostosowania witryn do wersji mobilnych przed 21 kwietnia 2015, a już mamy kolejną informację. Tym razem aktualizacja mocno uderzy w tzw. doorway pages, czyli strony przejściowe, przekierowujące ruch na właściwą domenę. Google uznaje takie witryny za mało wartościowe, a ich zadaniem jest jedynie pozyskiwanie ruchu poprzez linki tekstowe lub graficzne. Widocznie zbyt wiele tego typu witryn zaczęło pojawiać się w TOP10 wyników, gdyż Google postanowiło ukrócić ten proceder.

Czas świetności doorway pages dawno przeminął, mimo to nadal wiele tego typu stron, znajduje się w internecie. Według Google takie działania są szkodliwe i mogą wprowadzać w błąd użytkowników. Wciąż istnieje sporo, specjalnie spreparowanych stron, zoptymalizowanych pod dane miasta, w rzeczywistości różniących się jedynie szczegółami i przekierowujących ruch na główną domenę. Do tej pory Google przymykało oczy na ten proceder, ale koniec doorway pages właśnie nadszedł, a serwisy w ten sposób pozycjonowane mogą zostać mocno dotknięte przez nadchodzący update.

Nadal jednak do końca nie wiadomo, w jaki sposób boty będą definiowały strony przejściowe i czy rykoszetem nie oberwą wartościowe strony przejściowe, dbające o dobry content. Czy każda strona przejściowa zostanie z definicji uznana za szkodliwą, czy tylko te mało wartościowe? Nie jest także znana data wejścia update’u w życie. Spekuluje się, że prawdopodobnie wraz z aktualizacją „mobile-friendly” 21 kwietnia, jednak data nie została potwierdzona.

Od pewnego czasu możemy obserwować usilne starania koncernu promujące tzw. rozwiązania White Hat SEO, a to oznacza, że coraz bardziej liczy się treść i zawartość samej witryny, a coraz mniej wszelkie działania skupiające się na wypozycjonowaniu strony metodami z zewnątrz. Warto więc skupić się na działaniach mających na celu wzmocnić zawartość strony, a wtedy można spać spokojnie.

Więcej szczegółów na blogu Google - An update on doorway pages.

 

Kategorie:

Tagi:

Liczba wyświetleń: 1100

Autor

Jerzy A.
Social Media Copywriter
Twórca contentu do serwisów www oraz social media, bloger, dziennikarz obywatelski, pisarz, ratownik medyczny (szkoli z pierwszej pomocy). Zawodowy obserwator świata, niestrudzony odkrywca nowych słów i górskich szlaków.

Podobne artykuły

Komentarze

« powrót