Od stycznia Google zacznie karać strony mobilne z nachalnymi reklamami pełnoekranowymi

Od stycznia Google zacznie karać strony mobilne z nachalnymi reklamami pełnoekranowymi

Za pomocą nowych kar Google będzie wzmacniać wpływy w wyszukiwarkach. Oficjalny komunikat potwierdza, że z dniem 10 stycznia 2017 roku, Google rozpocznie rozprawienia się z natarczywymi reklamami, ponieważ taka forma "może być problematyczny na urządzeniach przenośnych, gdzie ekrany są często mniejsze".

Google będzie potencjalnie karać, tj. obniżać rankingi, takich stron internetowych, ostrzegając:

wyniki stron, gdzie treść nie jest łatwo dostępna dla użytkownika jeśli chodzi o przejście z mobilnego wyszukiwania, mogą nie pojawiać się tak wysoko w rankingu.

Google wyjaśnia, jakie rodzaje pełnoekranowych reklam będą problematyczne:

  • Wyskakujące okienko, które pokrywa główną treść natychmiast, gdy użytkownik przechodzi do strony z wyników wyszukiwania lub gdy przegląda stronę.
  • Wyświetlanie samodzielnej reklamy pełnoekranowej, którą użytkownik musi zamknąć przed uzyskaniem dostępu do głównej treści.
  • Korzystanie z layoutu, gdzie tzw. część strony "above the fold" (widoczna bez konieczności przewijania zaraz po załadowaniu strony w przeglądarce) wydaje się podobna do samej reklamy, ale oryginalna treść znajduje się niżej.

Oto schemat z Google ilustrujący powyższe punkty:

Blog webExperts - Przykłady reklam, które sprawiają , że treść ze strony jest słabiej dostępna

Google wymienia trzy rodzaje pełnoekranowych reklam, które "nie będą dotknięte przez nowy wskaźnik", jeżeli będą "używane w sposób odpowiedzialny.":

  • Pełnoekranowe reklamy, które pojawiają się w odpowiedzi na zobowiązania prawne, takie jak np wykorzystanie plików cookie lub weryfikacja wieku.
  • Okienka do logowania na stronach, na któych zawartość nie jest dostępna. Przykładowo będzie to obejmować zawartości do których dostęp jest płatny.
  • Banery, które wykorzystują odpowiednią ilość miejsca na ekranie, a które można łatwo pominąć. Przykładami są banery instalujące aplikacje dostarczone przez Safari i Chrome.

Oto schemat z Google ilustrujący powyższe punkty:

Blog webExperts - Przykłady reklam, które nie będą pod wpływem nowego wskaźnika, przy ich odpowiedzialnym użyciu

 

Źródło: Barry Schwartz (Search Engine Land), Google Webmaster Cenral Blog

 

Kategorie:

Tagi:

Liczba wyświetleń: 681

Podobne artykuły

Komentarze

« powrót