Oferty na Facebooku

Oferty na Facebooku

Chyba każdy z nas lubi korzystać z promocji, obniżek czy bonów rabatowych. Jeśli możemy takowe otrzymać to bez względu na to, czy faktycznie ich potrzebujemy chętnie ustawiamy się w kolejce po nie. Twórcy Facebooka doskonale zdają sobie z tego sprawę. Dlatego też teraz firmy mogą korzystać z nowej usługi jaką są „Oferty”. Czy w ten sposób ten najpopularniejszy portal społecznościowy zyska jeszcze więcej fanów?

To bardzo prawdopodobne. Słowa takie jak „promocja” czy „rabat” mają wszak magiczne działanie. Wszyscy doskonale pamiętamy ogromny bum na zakupy grupowe. Zniżka na poziomie 50% i więcej powodowała, że wielu z nas rozpoczynało dzień od przejrzenia ofert na Grouponie i innych podobnych serwisach. Teraz przyszedł czas na Facebooka.

Na czym to polega?

Nowa usługa Facebooka nosi nazwę „Oferty”. Polega ona na możliwości oferowania użytkownikom zniżek i rabatów na konkretne usługi lub produkty. Gdy zainteresowany kliknie w link oferty otrzyma na swoją skrzynkę e-mailową jej potwierdzenie, które może wydrukować lub okazać prosto z ekranu komputera. Prawda, że proste? Celem Facebooka jest niewątpliwie zwiększenie dochodowości portalu. Dodanie pierwszej oferty jest bowiem darmowe, ale za kolejne będziemy musieli już zapłacić. Niektórzy uważają, że z pojawieniem się tej usługi ma także związek przejęcie przez Facebooka Tagtile (aplikacja na smartfony, dzięki której klient odwiedzający dany sklep związany z Tagtile może otrzymać rabat itp..

Jak to działa w praktyce?

Oferty na Facebooku Klikamy w zakładkę "Oferta, wydarzenie +".

Oferty na Facebooku Następnie wybieramy "Oferta".

Oferty na Facebooku Mamy do wyboru 3 opcje prowadzenia promocji.

Oferty na Facebooku W pierwszym kroku wprowadzamy adres strony internetowej oraz kod kuponu rabatowego.

Oferty na Facebooku W drugim kroku dodajemy zdjęcie produktu/usługi i tytuł oraz ustalamy czas trwania oferty.

Oferty na Facebooku W kolejnym kroku widzimy podgląd naszej oferty.

Oferty na Facebooku W ostatnim kroku ustalamy budżet kampanii.

Szansa czy zagrożenie? Z jednej strony będziemy mieć łatwy dostęp do promocji i rabatów, ale z drugiej istnieje ryzyko, że na naszej ścianie zacznie się pojawiać mnóstwo ofert firm, które „zalajkowaliśmy”. Jeśli te zaczną masowo wykorzystywać to nowe narzędzie promocji, już wkrótce może się okazać, że nasza tablica zamieni się istną „ofertownię”. Jedynym sposobem na zlikwidowanie takiego bądź co bądź spamu będzie cofnięcie „lajku”.

Pojawia się też pytanie, jakiego typu będą to oferty. Dziś te, które pojawiają się w serwisach z zakupami grupowymi nie są dla nas już tak atrakcyjne jak na początku. Mnóstwo firm czyhało bowiem na naiwnych klientów oferując im „okazyjnie” produkty i usługi, których w normalnych warunkach nie mogli sprzedać np. mało atrakcyjne terminy rezerwacji miejsc hotelowych czy podrobione rzekomo niemieckie środki chemiczne. Staliśmy się bardziej ostrożni a bum na zakupy grupowe wyraźnie ucichł. Czy tak samo będzie z ofertami Facebooka?

Na to pytanie będziemy mogli sobie odpowiedzieć dopiero za kilka miesięcy. Dziś wiemy natomiast, że oferty jeśli będą mądrze dodawane i prowadzone mogą okazać się naprawdę świetnym narzędziem promocji, które użytkownicy mają szansę polubić. Czas pokaże czy tak też się stanie.

Kategorie:

Tagi:

Liczba wyświetleń: 730

Podobne artykuły

Komentarze

« powrót