Plus zmienił agencję reklamową

Plus zmienił agencję reklamową

W drugiej połowie 2012 roku pożegnaliśmy się z kabaretem Mumio w spotach reklamowych Plusa. Wszyscy doskonale kojarzymy reklamy sieci Plus przede wszystkim dlatego, że występował w nich kabaret Mumio. Część pojawiających się tam zwrotów na stałe weszła do słownika niejednego z nas. Niestety po siedmiu latach współpracy kabaret Mumio przestał reklamować wspomnianego wyżej operatora sieci komórkowej. Spowodowane jest to zmianą agencji reklamowej odpowiedzialnej za promocję firmy.

Przez ostatnie lata Plus współpracował z agencją PZL. To właśnie ona w 2005 roku wprowadziła pierwsze reklamy, w których zagrał kabaret Mumio. Spoty reklamowe realizowane przez PZL utrzymane były w żartobliwej oraz absurdalnej konwencji. Spotkały się one z entuzjastycznym odbiorem wśród użytkowników nie tylko sieci komórkowej Plus ale też innych operatorów. Spoty cieszyły się także uznaniem w środowisku marketerów. W 2008 roku kampania "Mumio.Plus, Mixplus" zdobyła nagrodę Effie w kategorii "Kampanie długoterminowe". Teraz promocją Plusa zajmie się agencja reklamowa Change Communications. Ma ona inny pomysł na reklamę wyżej wspomnianej firmy w związku z czym Plus oficjalnie pożegnał się z Mumio.

Dlaczego Plus zmienił agencję reklamową?

Zdaniem właściciela sieci agencja, którą wybrano bardziej odpowiada oczekiwaniom firmy jeśli chodzi o sposób komunikacji z klientem. Już mogliśmy sami zobaczyć na czym polega nowa strategia firmy – w telewizji pojawiły się pierwszy spot reklamowy zrealizowany przez Change Communications. Ostatnią reklamą, w której natomiast mogliśmy podziwiać kabaret Mumio był emitowany od września minionego roku spot promujący urządzenie Samsunga Galaxy S III dostępne dla klientów sieci Plus. Umowa z nową agencją reklamową została zawarta bezterminowo. Nieoficjalne źródła donoszą, że Change Communications zaoferowało cenę, która była aż kilkadziesiąt procent niższa niż proponowana przez PZL. Informacja ta nie została jednak oficjalnie potwierdzona przez dyrektorkę departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu. Zdradziła ona jedynie, że operator zmienił zasady wynagradzania agencji reklamowych, jednak nie podała żadnych bliższych szczegółów.

Współpraca z kabaretem Mumio – krótkie przypomnienie.

Chyba wszyscy pamiętamy pierwszy spot Plusa zrealizowany przy współpracy z kabaretem Mumio. Energiczny mężczyzna przychodzi, uderza w stół i zaczyna swój słowotok. Inne spoty, które zapadły w pamięci Polaków to np. : Spot „Do babuni”, w którym sprzedawca zachęcał Klienta do rozluźniania aparatu mowy powtarzając „do babuni”, aby ten mógł w pełni wykorzystać ogromną ilość dodatkowych minut oferowanych przez Plusa. Czy też ten, w którym pracownik salonu Plusa żalił się koledze, że Emilka wszystkie słowa mu pozabierała i w związku z tym nie ma jak stworzyć oferty promocyjnej. Brakowało „bardzo” zamiast tego miał „bordo”, a na samym końcu pozostało „aczkolwiek” – „to na pralkę sobie przyklej” – zaproponował kolega. Jeszcze inny bardzo charakterystyczny spot to „kopytko”. Jeden z kolegów tłumaczy skąd wzięła się kolorystyka motywu Plusa – „Pomarańczowy jest metaforą telefonów na kartę (trudne słowo) a zielony alegorią (jeszcze trudniejsze słowo) kosztowania złotówkę”. Po czym drugi sprzedawca z salonu wydziera mu kartkę i coś na niej energicznie pisze. „A Ty coś tu napisał?” – pyta. Na co ten odpowiada - „Kopytko”. Z dużym entuzjazmem spotkała się też reklama „Zaczarowany pierniczek”, w której Klient przychodzi do salonu Plusa i zaczyna mówić na czym mu tak naprawdę zależy. Zanim jednak zdążył wyrazić swoją myśl sprzedawca pyta „Proszę Pana co Pana irytuje?” – Na co Klient zaskakująco odpowiada „Nie wiem, zaczarowany pierniczek?”.

Trudno było by nam przywołać wszystkie reklamy zrealizowane przez Plusa przy współpracy z kabaretem Mumio bo do tej pory ich liczba dawno już przekroczyła 100!

 

                                                 

Co teraz?

Jak wyglądają nowe reklamy Plusa? O tym przekonaliśmy się już pod koniec 2012 roku, kiedy pojawiły się pierwsze spoty z udziałem nowej agencji.

Reklama "Oba ma":                  

Reklama "Wyprzedasz? Dam!"

A według Was, która reklama była najlepsza? Któryś ze śmiesznych spotów z udziałem kabaretu Mumio czy może nowa reklama "Oba ma"? Zachęcamy do dyskusji!

Kategorie:

Tagi:

Liczba wyświetleń: 905

Komentarze

« powrót