Remarketing w kampaniach reklamowych

W jaki sposób skutecznie trafić z reklamą do osób, które odwiedziły dany sklep internetowy, ale nie zdecydowały się na zakupy? W e-marketingu dość często spotykanym zjawiskiem jest problem porzuconych koszyków i klientów, potrzebujących trochę więcej czasu na zastanowienie się nad zakupem. W takim przypadku najlepszym narzędziem oferowanym przez Google będzie remarketing AdWords.

Remarketing – co to jest?

Głównym celem remarketingu jest ponowne zainteresowanie danym produktem lub usługą, osób, które wprawdzie przeglądały ofertę sklepu, ale z niej nie skorzystały. Polega na wyświetlaniu reklam dostosowanych do tego, co akurat użytkownika interesowało. Na przykład jeśli ktoś poszukiwał sprzętu narciarskiego, ale ostatecznie nie zdecydował się na żaden zakup, sklep może się „przypomnieć” poprzez wyświetlanie reklam w kampaniach AdWords – na stronach internetowych i w wyszukiwarce – właśnie sprzętu narciarskiego, z tego konkretnego sklepu.

Dzięki zastosowaniu odpowiedniej strategii, można skutecznie dotrzeć z ofertą do niezdecydowanych klientów. Remarketing można traktować jako formę dialogu sprzedawcy z konsumentem. Takie namawianie do ponownego zainteresowania się ofertą należy jednak prowadzić delikatnie, gdyż źle prowadzona kampania remarketingowa może przynieść odwrotny efekt od spodziewanego. Wszyscy znamy to uczucie, gdy po raz kolejny wyświetla nam się ta sama reklama, na widok której mamy ochotę wyrzucić komputer przez okno. Do takiej sytuacji nie można dopuścić, ponieważ nie tylko wyrzucimy pieniądze w błoto, ale również skutecznie zrazimy do siebie naszego potencjalnego nabywcę.

Najczęściej popełniane błędy.

Aby kampania była efektywna nie wolno zasypywać internautów reklamami. Podstawowym błędem popełnianym przez wielu sprzedawców są zbyt nachalne, agresywne reklamy, które nie tylko nie zachęcają, ale wręcz odstraszają. Podczas konfiguracji usługi warto narzucić filtr IP, tak aby dana reklama wyświetlała się jednemu użytkownikowi max. 3-5 razy dziennie. Jeśli użytkownik nie kliknął w reklamę po kilku wyświetleniach, mało prawdopodobne jest, że w ogóle w nią kliknie. Wyświetlanie codziennie, przez miesiąc te same reklamy nie przyniosą żadnego efektu.

Kolejnym częstym błędem jest niedopasowana treść lub ta sama reklama dla wszystkich. Skoro klient był zainteresowany konkretnym produktem, lub grupą produktów, nie warto wyświetlać mu całej oferty sklepu, ale nie należy również pokazywać tego, co już widział. Kampanie marketingowe powinny być dobrze przemyślane, warto więc postawić się w sytuacji realnego sprzedawcy, który pragnie zachęcić klienta do zakupów. Skoro dana rzecz mu się nie spodobała, warto pokazać mu inną, konkurencyjną, z tej samej kategorii. Jeśli klient będzie miał wybór, być może ponownie zainteresuje się ofertą.

Nie można również zapominać o narzędziach, jakie mamy do dyspozycji. Jednym z nich są filtry do tworzenia list remarketingowych – dzięki nim możemy stworzyć schemat zależności. Przykładowo inne reklamy będą wyświetlały się użytkownikom przeglądającym jedynie podstrony, a inne klientom, którzy dodali już coś do koszyka. Trzymanie się jednego, podstawowego klucza zależności będzie skutkowało tym, że wszędzie, każdy zobaczy te same reklamy, a kampania okaże się nieskuteczna. Listy remarketingowe pozwalają na skuteczniejsze targetowanie reklam przystosowanych do potrzeb i oczekiwań klientów.

Komu opłaci się remarketing?

Choć z pewnością jest to atrakcyjna usługa, to nie wszyscy z niej skorzystają w równym stopniu. Najbardziej opłaci się to sklepom notującym duży ruch na stronie. Dzięki niemu można wdrażać i testować wiele kampanii jednocześnie. Wykorzystując zebrane informacje można wprowadzać efektywniejsze metody reklamy i skuteczniej docierać do świadomości społecznej. Warto również zaznaczyć, że w przypadku reklam retargetowanych duże znaczenie ma rozpoznawalna marka. Jeśli klient porównywał ofertę kliku sklepów, to widząc reklamę firmy, którą zna, może zdecydować się na zakup właśnie tam.

Remarketing to także doskonałe narzędzie do prowadzenia kampanii wizerunkowych. Nawet mało znane marki mogą w ten sposób przebić się do świadomości publicznej. Nieznane logo po pewnym czasie i skutecznej, prowadzonej z pomysłem, kampanii reklamowej, może stać się naprawdę rozpoznawalne.

Inne zastosowania remarketingu.

Remarketing to oczywiście nie tylko przyciąganie niezdecydowanych klientów. Narzędzie doskonale sprawdza się w przypadku osób, które kupiły już jakiś produkt – można im wyświetlać reklamy oferujące przydane akcesoria lub dodatki, albo po prostu inną ofertę.

Równie doskonale sprawdzi się w przypadku informowania o nowościach i promocjach, w znanym już użytkownikowi sklepie; a także przy planowaniu sprzedaży, która trwa długo. Przykładowo firma zajmująca się projektami domów może targetować reklamy do wszystkich odwiedzających. Część klientów będzie w przyszłości zainteresowana ofertą i być może, właśnie wtedy, reklama remarketingowa okaże się strzałem w dziesiątkę.

Remarketing ma również wiele innych zastosowań, a wszystko zależy od wyobraźni i kreatywności osób prowadzących kampanie.

Najważniejsze korzyści:

  • Dotarcie do większej liczby klientów, zainteresowanych danym produktem lub usługą,
  • Elastyczne tworzenie list remarketingowych w zależności od strategii sprzedaży,
  • Szeroki zasięg reklamy i wysoki wskaźnik ROI.
  • Możliwość dostosowania stawek CPA, CPM i CPC dzięki optymalizatorowi konwersji,
  • Informacja zwrotna na jakich stronach wyświetlane są reklamy, dzięki czemu można podnosić bądź obniżać stawki, w zależności od ich skuteczności na danych witrynach.

Kategorie:

Tagi:

Liczba wyświetleń: 1024

Podobne artykuły

Komentarze

« powrót