Blog

Zadbaj o wiarygodność swojej witryny - Google Chrome od wersji 56 będzie wyświetlać infomacje nt. zabezpieczeń!

Zadbaj o wiarygodność swojej witryny - Google Chrome od wersji 56 będzie wyświetlać infomacje nt. zabezpieczeń!

W styczniu 2017 r. Google planuje wprowadzić kolejną wersję swojej przeglądarki. 56-ta odsłona popularnego Chrome'a będzie jeszcze mocniej stała po stronie bezpieczeństwa użytkownika. W dniu wypuszczenia aktualizacji, strony które nie będą zabezpieczone certyfikatem SSL oraz protokołem HTTPS oznaczone zostaną jako niebezpieczne. Czerwony napis z odpowiednią ikonką pojawi się przed adresem strony.

więcej »

Instagram – koniec ograniczeń, już nie tylko kwadratowe fotki

Instagram – koniec ograniczeń, już nie tylko kwadratowe fotki

Internet jest żywym organizmem, który nieustannie ewoluuje. Przyzwyczailiśmy się już do ciągłych zmian na naszych ulubionych portalach społecznościowych, ale takiego posunięcia chyba nikt się nie spodziewał. Instagram, znany z charakterystycznego formatu kwadratowych zdjęć, końcem sierpnia wprowadził gigantyczną aktualizację. Od teraz można wrzucać fotografie również w prostokątnych formatach. Niby drobiazg, ale przecież to była cecha charakterystyczna tego serwisu społecznościowego. Każdy wiedział, że jak kwadratowe zdjęcie to Instagram.

więcej »

Instagram rusza z reklamami!

Instagram rusza z reklamami!

Odkąd Instagram został przejęty przez Facebooka, tylko kwestią czasu było, kiedy na portal zostaną wprowadzone reklamy. Spekulacje na ten temat pojawiały się już wielokrotnie, a kwestią pozostawało nie „czy”, lecz „kiedy” to się stanie. Niedawno liczba użytkowników przekroczyła 150 milionów i podjęto decyzję, że serwis powinien sam na siebie zarabiać. Oferta marketingowa jest dostępna w Polsce i 29 innych krajach. Nowy kierunek ma być szansą na rozwój foto-portalu. Nawet bez tej funkcjonalności Instagram był chętnie wykorzystywany przez marki w celu komunikacji z użytkownikami. Teraz marketingowcy dostaną narzędzie, które zwiększy możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Co[...]

więcej »

Facebook wprowadzi przycisk „Nie lubię” - oficjalne potwierdzenie

Facebook wprowadzi przycisk „Nie lubię” - oficjalne potwierdzenie

Informacje dotyczące przycisku „Nie lubię” na Facebooku zawsze budziły duże kontrowersje i skrajne emocje. Użytkownicy domagali się jego wprowadzenia, jako sposób na wyrażenie uczuć w stosunku do treści, których nie da się „lubić”. Do niedawna jednak funkcjonalność ta pozostawała jedynie w sferze plotek i życzeń. 15 września Mark Zuckerberg, założyciel i dyrektor generalny Facebooka, oficjancie poinformował na konferencji prasowej, że trwają prace nad wprowadzeniem opcji „Dislike”. Nie wiadomo jeszcze, jaka będzie polska nazwa i kiedy nowa funkcjonalność zostanie uruchomiona. Zuckerberg tłumaczy, że to skomplikowana operacja, a sam przycisk nie może być wykorzystywany do wyrażania[...]

więcej »

Google ma nowe logo!

Google ma nowe logo!

Jak już zapewne zauważyliście, kilka dni temu Google zaprezentowało swoje nowe logo. Jest to chyba największa zmiana od 1999 roku, kiedy to zniknął wykrzyknik na końcu nazwy. "Wzięliśmy to, co najlepsze w Google (prostota, czytelność, kolorowość, przyjazność) i przekształciliśmy nie tylko dla dzisiejszego, ale także przyszłego Google" - czytamy na stronie Google. Nowa identyfikacja wizualna została wprowadzona głównie z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych. "Nasze nowe logo jest dostosowane do sposobu w jaki używacie dziś Google - na smartfonach, tabletach, zegarkach, telewizorach, deskach rozdzielczych samochodów i oczywiście także na komputerach (choć już raczej nie tych[...]

więcej »

Zadbaj o aktualność firmowej wizytówki w Google Maps

Zadbaj o aktualność firmowej wizytówki w Google Maps

Czy pamiętasz o tym, żeby zweryfikować aktualność informacji o firmie na koncie Google Moja Firma? W czerwcu tego roku Google przesyłało do użytkowników informację o konieczności takiej weryfikacji, a od niedawna pojawiło się nowe ostrzeżenie – jeśli nie zalogujesz się na konto przynajmniej raz w roku – Twoja wizytówka może zniknąć z Google Maps.

więcej »

Kolejny update Google - strony przejściowe „doorway pages” zagrożone!

Kolejny update Google - strony przejściowe „doorway pages” zagrożone!

Korporacja Google ostro wzięła się za aktualizowanie algorytmów wyszukiwania. Dopiero co dowiedzieliśmy się o konieczności dostosowania witryn do wersji mobilnych przed 21 kwietnia 2015, a już mamy kolejną informację. Tym razem aktualizacja mocno uderzy w tzw. doorway pages, czyli strony przejściowe, przekierowujące ruch na właściwą domenę. Google uznaje takie witryny za mało wartościowe, a ich zadaniem jest jedynie pozyskiwanie ruchu poprzez linki tekstowe lub graficzne. Widocznie zbyt wiele tego typu witryn zaczęło pojawiać się w TOP10 wyników, gdyż Google postanowiło ukrócić ten proceder.

więcej »

Nie dostosowałeś strony www do urządzeń mobilnych? Zrób to przed 21 kwietnia 2015!

Nie dostosowałeś strony www do urządzeń mobilnych? Zrób to przed 21 kwietnia 2015!

Rzadko się zdarza, aby Google z dużym wyprzedzeniem informowało o nadchodzących aktualizacjach, a jeśli tak się dzieje, to zapewne chodzi o coś wielkiego. Tym razem, aktualizacja zapowiedziana na 21 kwietnia 2015 roku, może sporo namieszać w SERPach. Od dłuższego czasu, Google kładzie duży nacisk na polepszenie wyszukiwań na urządzeniach mobilnych. Do tej pory szukając strony na smartfonie lub tablecie, przy witrynach spełniających określone wymagania, pojawiała się etykieta informująca użytkownika o tym, że jest przystosowana do przeglądania na urządzeniach przenośnych. Tym razem korporacja poszła o krok dalej i chce nagradzać właścicieli stron mobilnych.

więcej »

Google manipulowało wynikami wyszukiwań!

Google manipulowało wynikami wyszukiwań!

Źle się dzieje, gdy Google – monopolista i pierwszy policjant na straży Internetu, zostaje oskarżony o manipulację wynikami wyszukiwań. Po długotrwałym i wnikliwym śledztwie Federalnej Komisji Handlu USA (FTC), odkryto, że Google ma nieczyste sumienie w tym zakresie, a wyniki wyszukiwania były tak ustawiane, by promować ich własne strony, kosztem konkurencji. Z raportu FTC wynika, że  celowo obniżano wyniki wyszukiwania dla alternatywnych stron, nawet tych oferujących szersze możliwości i o większej ilości odsłon. Zdarzały się również przypadki kopiowania treści z innych witryn. I chociaż na firmę nie została nałożona żadna kara, to raport znacząco podważa wiarygodność Google i jakość[...]

więcej »
« powrót